Traducere pentru Editura Trei – EON

EON
de Greg Bear
colecţia Science Fiction
Format: 130 x 200 mm, paperback
martie 2013

Redactor: Domnica Drumea
Corectură: Cătălina Oancea & Eugenia Ursu
Coperta: Ionuţ Bănuţă

Fragment din roman:

Îşi dădu brusc seama, cu o senzaţie de mâncărime pe ceafă, că nu mai era sigură în cameră.

– Olmy? Aprinde luminile.

Camera se umplu de lumină. Niciun răspuns.

Se ridică şi se uită încet în jur, cu spatele crispându-i-se.

Apoi zări intrusul, plutind lângă tavan, o rotunjime cenuşie, de dimensiunile unei mingi de baseball, cu o faţă în mijloc. Pentru o clipă, Patricia nu făcu altceva decât să-i întoarcă privirea scrutătoare. Părea masculină, cu ochi asiatici, mici şi întunecaţi, şi cu nasul cârn. Nu avea o expresie ameninţătoare; dacă putea fi definită cumva, atunci era de o curiozitate intensă.

Patricia se retrase cu spatele spre perete. Faţa nu se clinti, doar ochii o urmăriră îndeaproape.

– Cine eşti? întrebă ea.

În cameră apărură simboluri, pentru ea de neînţeles.

– Eu nu pictografiez, spuse. Te rog, ce cauţi aici?

– E drept, n-ar trebui să fiu aici, spuse faţa. Îşi lăsă în jos două picioare şi globul căpătă culoarea unor zori trandafirii. Pe de altă parte, eu însumi nu sunt altceva decât un icon. Te rog, nu te alarma.

Sunt alarmată. Mă sperii. Cine eşti?

– Sunt din Memoria Oraşului. Un vagabond.

– Nu te cunosc, zise ea. Te rog să pleci.

– N-am posibilitatea să-ţi fac rău. Poate numai să te enervez. N-am nevoie decât de câteva răspunsuri.

Globul căzu şi se încarnă, ca un vampir dintr-un film de groază vechi, căpătând forma unui trup bărbătesc, îmbrăcat cu o cămaşă albă şi largă şi cu pantaloni verzi ca o pădure. Silueta păru să i se solidifice. În camera ei stătea acum un bărbat mic, delicat, doar cu puţin mai tânăr de vârsta mijlocie, cu păr lung, negru, şi cu o faţă îngustă, obosită. Inima Patriciei îşi încetini ritmul şi ea se îndepărtă cu vreo câţiva centimetri de perete.

– Mă mândresc cu realizările mele, spuse imaginea. Am acces la cele mai bune înregistrări. De fapt, înregistrări date uitării. Pe nivelele inferioare ale Memoriei Oraşului e o harababură groaznică. Şi ceea ce am găsit e o înregistrare parţial ştearsă a unui caz al tribunalului…

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în traduceri Editura Trei și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Traducere pentru Editura Trei – EON

  1. Pingback: Aniversare | VERONICISME

Lasă un răspuns

